דיווח המרות אופליין ל Google Ads

דיווח מ Fix Digital ל Google Ads עבור אופטימיזציה של הקמפיינים

 

כדי להבטיח שגוגל יוכל למדוד ביעילות את הצלחת הקמפיינים ולהתאים אותם בזמן אמת, פיקס דיגיטל מאפשרת דיווח חוזר ואוטומטי של נתוני המרות אופליין. דיווח זה מתבצע ישירות בעקבות שינוי סטטוס במערכת של Fix Digital על-ידי אנשי המכירות, ומספק לגוגל מידע עדכני על פעולות שבוצעו, כמו רכישות, שיחות טלפון מוצלחות, או סגירת עסקאות.

המנגנון הזה מאפשר לגוגל לזהות אילו קמפיינים ומודעות מביאים את התוצאות הטובות ביותר ולהשתמש במידע הזה לשיפור האופטימיזציה באופן אוטומטי. התוצאה היא קמפיינים מדויקים ויעילים יותר, המותאמים לצרכים של העסק והלקוחות.

***דיווח המרות אוף ליין ב-GOOGLE ADS יתבצע בטווח של עד 90 ימים ממועד קבלת הליד מ-GOOGLE ADS ל Fix Digital.
במידה וחלפו יותר מ-90 ימים, ההמרה לא תישלח ל-GOOGLE ADS , בהתאם למדיניות של Google.

מה זה אומר בפועל?

כאשר משתמש לוחץ על מודעה בגוגל (חיפוש, תצוגה, וידאו וכו') ומשאיר פרטים בטופס לידים, מתקשר, או מגיע פיזית לעסק – הפעולה הזו לא תמיד מתועדת ישירות כ"המרה" במערכת Google Ads.
המרות אופליין מאפשרות לחבר בין הנתונים שבמערכת ה-CRM של Fix Digital, לבין Google Ads, כדי להבין אילו קליקים או לידים הובילו בפועל לרכישות, פגישות או סגירות עסקאות.

איך זה עובד?

  1. איסוף הנתונים הראשוני:
    • לקוח רואה מודעה בגוגל ולוחץ עליה.
    • הוא משאיר פרטים בטופס באתר או מתקשר לעסק.
    • המידע נשלח ל-  Fix Digital CRM.
  2. מעקב אחר ההתפתחות של הליד:
    • בתוך ה- Fix Digital CRM, צוות המכירות פועל כדי לסגור עסקאות/פגישות/לידים בטיפול.
    • כאשר ליד הופך ללקוח משלם/בפגישה/בטיפול/וכו', המידע מתעדכן במערכת על-ידי שינוי סטטוס.
  3. העלאת נתוני המרות אופליין ל Google Ads:
    • המערכת של Fix Digital משייכת לכל ליד מזהה ייחודי (GCLID – Google Click ID).
    • לאחר שהעסקה נסגרת והאיש המכירות משנה סטטוס, הנתונים נשלחים חזרה ל Google.
    • Google משייך את ההמרה לקליק המקורי ומציג אותה בממשק של Google Ads.

 

הגדרת האוטומציה

שלב 1:

יש להיכנס ל "אוטומציות"
יש ללחוץ על "הוספת אוטומציה חדשה"
יש לבחור Google Ads Conversions

 

שלב 2:

יש לרשום שם עבור האוטומציה, ולבחור לקוח

 

שלב 3:

יש לבחור את הנכסים הדיגיטליים עבורם תופעל האוטומציה
המלצה! יש לבחור הכל. אין משמעות לבחירה של נכס דיגיטלי ספציפי מכיוון ששליחת הנתונים היא לפי מזהה ליד ייחודי (GCLID – Google Click ID)

 

שלב 4:

יש להפעיל את הכפתור הדלקת הגדרות מתקדמות בשלב 4 של האוטומציה

 

יש לבחור את הסטטוסים אשר ידווחו את ההמרה הרצויה ל Google Ads

דוגמאות:

  • "עסקה נסגרה" – ליד שהפך ללקוח משלם.
  • "שיחת מכירה מוצלחת" – ליד שהתקדם דרך שיחה. במקרה זה אין צורך לבחור סטטוס בהגדרות המתקדמות, אלא יש לבחור ב "מצב שיחה" – שיחות שנענו.
  • "שליחת מסמך לחתימה" – לקוח שהתחיל את תהליך הרכישה.
  • "תאום פגישה" – ליד שהתקדם לפגישה.

 

איך לבחור?

  • בחרו את שלב המכירה + הסטטוס המתאים במערכת Fix Digital CRM
  • ודאו שהוא משקף את ההמרה הרלוונטית

 

 

שלב 5 בחירת אופן ביצוע ההמרה ב Google Ads:

בשלב זה, יש שתי אפשרויות:

1. הקמת המרה חדשה

  • לחצו על "צור חדש".
  • פעולה זו תיצור המרה חדשה בתוך Google Ads, שתשמש לדיווח על נתוני המרות אופליין המגיעים מ-Fix Digital CRM.
  • יש לבחור שם ברור לאירוע ההמרה ולהגדיר את הקטגוריה המתאימה.
  • לאחר הקמת ההמרה, יש להמתין עד 6 שעות כדי שהיא תופיע בגוגל, בהתאם למדיניות Google Ads.

2. בחירה של המרה קיימת

  • במקום ליצור המרה חדשה, ניתן לבחור המרה קיימת שכבר מוגדרת בממשק Google Ads.
  • פעולה זו תשייך את הסטטוס שבחרתם בשלב 4 באוטומציה, מה-CRM להמרה שכבר קיימת ב Google Ads.

 

 

 

 

דגשים חשובים

  1. המתנה לאחר הקמת המרה חדשה
    • לאחר יצירת המרה חדשה במערכת Google Ads, יש להמתין עד 6 שעות עד שההמרה תופיע בממשק Google Ads.
      זהו חלק ממדיניות גוגל, ולכן חשוב לקחת זאת בחשבון ולא להיבהל אם ההמרה לא מופיעה מיד.
  2. זמן עיבוד הדיווח לאחר הפעלת המרה קיימת
    • כאשר אתם מייבאים נתוני המרות אופליין או מפעילים המרה קיימת, הדיווח של ההמרות בגוגל עשוי לקחת בין 3 ל-15 שעות.
      הזמן הזה משתנה בהתאם למערכת ולכמות הנתונים שנטענים.

 

 

 

יצירת אירוע חדש ב-Google Ads

 

שם האירוע:

  • זהו השם שיירשם גם ב Google Ads ויאפשר לכם לזהות את ההמרה כאשר הנתונים יועלו למערכת.
  • מומלץ לתת שם ברור ומשמעותי שמשקף את סוג ההמרה שאתם עוקבים אחריה.

 

קטגוריית ההמרה:

  • יש לבחור קטגוריה שמשקפת את "ערך ההמרה", כלומר את הפעולה שאתם רוצים למדוד.
  • Google מציעה מספר קטגוריות המרה כדי לעזור לנתח ולבצע אופטימיזציה של הקמפיינים.

 

דוגמאות לקטגוריות המרה נפוצות:

  1. רכישה/מכירה (Purchase/Sale) – מתאים לעסקאות מכירה.
  2. יצירת ליד (Lead) – מתאים לטופסי יצירת קשר, הרשמות או לידים נכנסים.
  3. הוספה לעגלה (Add to Cart) – אם מודדים שלבים מוקדמים בתהליך הרכישה.
  4. שליחת טופס (Submit Lead Form) – אם יש שלב ספציפי שבו משתמש משלים שליחת טופס.
  5. שיחת טלפון (Phone Call Lead) – אם מדובר בלידים שמגיעים דרך שיחות טלפון.
  6. רישום (Sign-Up) – אם מודדים הצטרפות לשירות או הרשמה לדמו.

 

 

ערך:

  • במרבית המקרים אין צורך למלא את הערך שכן הוא נמשך אוטומטית.
  • יש למלא ערך רק במקרים שבהם יש לכם ערך אחיד עבור המרה זו.

 

בחר כמה המרות לספור לכל קליק או אינטראקציה:

  1. כל אחד – בחירה זו תגרום ל Google Ads לספור כל המרה כיחידה נפרדת, כלומר אם אותו משתמש מבצע מספר פעולות שמוגדרות כהמרות, כל אחת מהן תיספר בנפרד. אפשרות זו מתאימה כאשר כל המרה מייצגת ערך כלכלי נפרד, כמו רכישות או רישומים לתוכניות שונות.
  2. אחד – בחירה זו תגרום ל Google Ads לספור רק המרה אחת לכל קליק או אינטראקציה, גם אם המשתמש מבצע מספר פעולות המוגדרות כהמרות. אפשרות זו מתאימה כאשר מספיק לדעת שהמשתמש המיר פעם אחת כדי להעריך את הצלחת הקמפיין, כמו בהרשמה לניוזלטר או יצירת קשר.

 

מתי להשתמש בכל אפשרות?

  • כל אחד: מתאים לעסקים שרוצים למדוד את כלל ההכנסות מכל קליק, כמו אתרי מסחר שמודדים רכישות מרובות.
  • אחד: מתאים לעסקים שמעדיפים למדוד רק המרה אחת פר קליק, לדוגמא חברות ביטוח שרוצות למדוד רק את מספר הלקוחות החדשים.

* הבחירה באפשרות הנכונה תלויה במטרות העסקיות ובאופן שבו תרצו למדוד את ההצלחות של הקמפיינים.

 

 

 

 איך לבדוק המרות אופליין ב-Google Ads

  1. גשו ל-"יעדים" בתפריט הצדדי.
  2. לחצו על "המרות".
  3. בתפריט שנפתח, בחרו "סיכום" כדי לראות את כל ההמרות הקיימות.
  4. ברשימת ההמרות, חפשו את שם ההמרה שהוגדרה עבור ההמרות האופליין.
  5. אם תרצו לראות פירוט נוסף, לחצו על "הגדרות" או "העלאות", שם תוכלו לבדוק אם המרות אופליין הועלו והתקבלו.
  6. אם ההמרות עדיין לא מוצגות, עברו לקמפיינים > עמודות > הוסיפו את העמודה המרות והתאימו אותה להצגת המרות אופליין.

 

 

בהצלחה!