מדריך חיבור וצפייה בנתוני גוגל אנליטיקס

דיווח סטטוסים ממערכות ה CRM של מ Fix Digital ל-Google Analytics

כאשר מערכת ה-CRM מדווחת ישירות ל-Google Analytics, מתקבל חיבור חזק בין נתוני הלקוחות לבין הביצועים השיווקיים,
מה שמאפשר שיפור קמפיינים, אופטימיזציה לתהליכי מכירה, וקבלת החלטות מבוססות נתונים.

1. מעקב אחר כל מחזור חיי הלקוח (Customer Journey)

למה זה חשוב?

  • Google Analytics עוקב רק אחרי פעולות באתר, אבל לא יודע מה קורה אחרי שהליד נוצר.
  • דיווח ממערכת ה-CRM מאפשר לחבר את כל שלבי מחזור חיי הלקוח, כולל:
    • ליד נכנס ← תואמה פגישה ← עסקה נסגרה.

יתרון משמעותי:

  • אפשר לבדוק מה באמת מביא לידים איכותיים.
  • מבינים אילו ערוצים מייצרים עסקאות בפועל ולא רק לידים.

2. חיבור נתוני מכירות לקמפיינים שיווקיים (ROI מדויק)

למה זה חשוב?

  • רוב המפרסמים יודעים כמה לידים התקבלו, אבל לא יודעים כמה מהם הפכו ללקוחות משלמים.
  • על ידי שליחת סטטוס ליד (כגון "עסקה נסגרה"), אפשר למדוד את שווי ההמרות האמיתי בכל ערוץ פרסום.

איך זה עוזר?

  • חישוב Cost Per Acquisition (CPA) אמיתי ולא רק על סמך לידים.
  • אופטימיזציה לפי רווחים אמיתיים ולא לפי לידים ללא מסע לקוח.

3. אפשרות לבניית קהלים מדויקים יותר (Audience Segmentation)

למה זה חשוב?

  • אם נתוני CRM נשלחים ל-Google Analytics, אפשר לבנות קהלים מבוססי סטטוס ליד:
    • קהל של לקוחות שסגרו עסקה (Retargeting למכירה חוזרת).
    • קהל של לידים לא רלוונטיים (שלילה מקמפיינים כדי לחסוך תקציב).
    • קהל של לקוחות מתעניינים שלא רכשו (רימרקטינג חכם).

יתרון משמעותי:

  • שיפור הדיוק של Google Ads ו-Facebook Ads (נכסים דיגיטלים מחוברים) בהתאמת מודעות רלוונטיות.

4. שיפור הדוחות וקבלת החלטות מדויקות יותר

מה קורה בלי דיווח CRM?

  • ב-Google Analytics רואים רק המרות ראשוניות (כניסת לידים).
  • אין מידע על איכות הליד ומה קורה איתו בהמשך.

מה קורה עם דיווח CRM?

  • הדוחות ב-Google Analytics כוללים פילוחים לפי סטטוס מכירה.
  • אפשר להבין מה שווה יותר – קמפיין בפייסבוק או בגוגל.
  • ניתן לבנות משפכים מלאים (Funnels) מבוססי סטטוס ליד.

איך זה משפר את העבודה?

  • פחות ניחושים, יותר Data-Driven Marketing.
  • שיפור מערך ה-Performance Marketing לפי תוצאות בפועל.


איך מגדירים את האוטומציה של הדיווחים לאנליטיקס:

  • בתפריט העליון, יש לעבור לקטגוריה "אוטומציות" (כפי שמוצג בתמונה).
  • במסך האוטומציות, יש לבחור את האופציה Google Analytics.

 

 

  • שם לאוטומציה – מומלץ לתת שם ברור כמו "דיווח סטטוסים ל-Google Analytics".
  • יש לבחור את הלקוח המתאים.

 

טיפ:
במידה ויש כמה מותגים או חשבונות GA, יש לוודא חיבור של האוטומציה לחשבון הנכון.

 

  • בחירת הנכס הדיגיטלי – במסך ההגדרות, תחת "נכס דיגיטלי", יש לבחור את האתר או הדומיין הרלוונטי.
  • אם יש כמה נכסים דיגיטליים (אתרים שונים, דפי נחיתה וכו’), יש להגדיר אוטומציה נפרדת לכל נכס.

 

למה זה חשוב?
Google Analytics מזהה כל אתר או נכס דיגיטלי באמצעות מזהה ייחודי.
לכן, יש לוודא שהאירועים מה-CRM נשלחים לנכס המתאים כדי לקבל נתונים מדויקים ואמינים.

 

 

  • חיבור לנכס Google Analytics – יש ללחוץ על הכפתור "התחבר Google Analytics" (כפי שמוצג בתמונה).
  • המערכת תבצע אימות כדי לוודא שהחיבור תקין.
  • במידת הצורך, תתבקש להזין פרטי התחברות לחשבון Google שבו נמצא הנכס הדיגיטלי.
    אם החשבון מחובר בהצלחה, תראה חיווי המאשר את החיבור.
  • שמירה וסיום – לאחר החיבור, לחץ על "שמירה" כדי לאשר את כל ההגדרות.

 

 

 

איך לזהות המרות שנשלחו מפיקס דיגיטל לגוגל אנליטיקס:

  • בתפריט המוצג בצילום מסך, יש לבחור ב"התנהגות" > אירועים > אירועים מובילים

 

 

 

 

  • יש לבחור ברשימה את FixDigital

 

 

  • ניתן לראות את כל הלידים שנכנסו למערכת FixDigital כולל שיחות טלפון ממספר מדיד
  • דוגמה לצפייה בנתוני המרות ב Google Analytics 4

 

 

 

  • במידה ומופיעה השגיאה הבאה:

 

 

יש לוודא שיש לכם חשבון פעיל ושאישרתם את תנאי השימוש בלינק הזה:

https://analytics.google.com/analytics/web/?authuser=0#/a121053283p261680376/admin/datapolicies/datacollection

יש לבחור בתפריט Data collection ולאשר תנאי שימוש.
לאחר האישור זה מופיע כך:

 

 

לסיכום

דיווח ממערכת CRM של Fixdigital ל-Google Analytics הוא הדרך הכי חכמה למדוד ביצועים עסקיים, לשפר קמפיינים ולוודא שהתקציב השיווקי מנוצל בצורה אפקטיבית.
✔ אפשר לדעת איזה קמפיין מביא כסף, ולא רק לידים.
✔ יוצרים קהלים חכמים ומדויקים יותר.
✔ משפרים ROI ומקבלים נתונים אמינים לניהול תקציב.

 

צפיה במסך הדרכה